Missie en visie

Missie

Wij vinden dat iedereen recht heeft op een veilige en gezonde werkomgeving. Daarom is onze missie:

Wij maken werk veilig door veiligheid werkbaar te maken

Visie

Wij geloven dat mensen graag veilig en gezond willen werken en dat bedrijven hun mensen een veilige werkomgeving willen bieden. Het is belangrijk dat veiligheid werkbaar is. Het moet in balans zijn met de productie; veiligheid moet praktisch zijn.

Meer procedures en regels maken het werk niet per se veiliger. Daarom kiezen wij altijd voor een pragmatische aanpak. Risico’s zijn en blijven er altijd. Wij werken nauw samen met onze klanten en gebruiken onze kennis en kunde om deze risico’s naar een beheersbaar niveau te brengen.

Door veiligheid nuchter en pragmatisch te benaderen, kunnen wij helpen om werk veiliger te maken in verschillende branches, op alle veiligheidsniveaus. Zo voorkomen en verminderen we letsel, schade, ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid. Hierdoor verkleinen we (faal-) kosten en vergroten we het werkplezier en het welzijn van de medewerkers en de organisatie.

 

Strategie

De strategie is hoe we het willen bereiken. IVM heeft daartoe voor de komende jaren de volgende strategische punten gedefinieerd: 

  • Specialist QHSE Detachering & Recruitment in hoog risicovolle omgevingen
  • Marktleiderschap in Online / blended veiligheidstrainingen 
  • Operational Excellence  t.b.v. Customer Delight

Vakkundigheid en bezieling voor veiligheid en voor de klant zijn steeds verbonden in onze dienstverlening. Hiervoor werken we actief aan een perfect lopende interne organisatie en de daarbij behorende processen. Want dat is de basis waarop we onze dienstverlening moeten bouwen!

Kernwaarden IVM
IVM wil dat de klant centraal staat en streeft naar uitmuntende klanttevredenheid; de overtreffende trap in klanttevredenheid waarbij klanten uiterst tevreden en enthousiast over IVM zijn. Dit merkt de klant aan de flexibiliteit in de planning, het meedenken en adviseren in maatwerkoplossingen, een representatief voorkomen van de werknemers, betrokkenheid bij de klanten en het altijd nakomen van gemaakte afspraken. Specifieke klantvragen vormen het uitgangspunt voor de dienstverlening, waarbij IVM probeert de verwachtingen bij haar klanten te overtreffen. Onze kernwaarden zijn bepalend voor onze bedrijfscultuur en kenmerken hoe we met elkaar en onze omgeving omgaan.

Veiligheidstrainingen IVM

Wij zijn praktijkgericht

  • Pragmatisch en nuchter
  • Ondernemend en oplossingsgericht
  • Gedreven en ondersteunend
Wij zijn praktijkgericht
Pragmatisch & nuchter Ondernemend & oplossingsgericht Gedreven & ondersteunend
Verbindend
Toegankelijk en Transparant; Wij maken het verschil tussen gewone dienstverlening en excellente dienstverlening. Wij beschouwen iedere klant als uniek. Voelen ons verantwoordelijk voor de veiligheid bij de klant. Zijn gericht op duurzame, lange termijn relaties en op het leveren van toegevoegde waarde. Denken klantgericht, acteren betrokken en betrouwbaar (doen wat wordt beloofd.)
Toonaangevend
Gepassioneerd, daadkrachtig en resultaatgericht. De drang om tot voorbeeld strekkende resultaten te bereiken en de grenzen te verleggen. Proactief en bedreven in het creëren van relevante en praktische oplossingen. Gericht op efficiency, effectiviteit en het leren van gemaakte fouten. Weten de verwachtingen van de klant te overtreffen.