Business Principles

De kernwaarden hebben wij vertaald naar zakelijke principes waar ons handelen en denken op gebaseerd zijn. Voor al onze stakeholders, zoals klanten, medewerkers, toeleveranciers, kredietverleners, aandeelhouders en de maatschappij, zijn dit de principes waar we voor staan, die we naleven en waar wij op aangesproken mogen worden.

  1. Wij denken klantgericht en willen echt het verschil maken
    Wij zijn ons bewust van de behoeften van onze klanten. Voor ons is elke klant uniek en staat de klantbeleving centraal. Wij anticiperen snel op verzoeken of problemen met als doel hun verwachtingen te overtreffen met op maat gesneden oplossingen. Wij zien dit als een kans om enthousiasme en begeestering te bewerkstelligen, want wij streven naar hechte en langdurige relaties met onze klanten.

  2. Wij handelen resultaatgericht
    Wij doen geen concessies wanneer het aankomt op veiligheid; daarin willen wij zowel pragmatisch als goed zijn! Wij werken op een georganiseerde en doelgerichte wijze, met aandacht voor detail, aan praktische oplossingen voor de klant. Het is voor ons vanzelfsprekend om een stapje méér te doen en net dat beetje extra te geven. Wij werken doorlopend aan onze effectiviteit en efficiency.

  3. Wij werken samen
    Wij werken samen, wisselen kennis uit, willen leren van elkaar, steunen elkaar en stimuleren de onderlinge samenwerking op een project. Aan de realisatie van de met de klant afgesproken doelstellingen ligt de samenwerking tussen al onze disciplines én die met andere medewerkers op het project ten grondslag. Dat vraagt intense samenwerking, waarbij de verschillende kwaliteiten van onze mensen ten volle worden benut.

  4. Wij leveren kwaliteit
    Wij zijn vastbesloten om alles wat wij doen zo goed mogelijk te doen. Dat betekent dat wij streven naar excellentie, dat onze medewerkers over de daarvoor benodigde discipline en professionele vaardigheden beschikken en deze efficiënt inzetten. Onze klantgerichtheid in combinatie met ons innovatief denken en handelen staan borg voor kwalitatief hoogwaardige diensten en producten. Wij zijn vastbesloten om voor elke klant een toonaangevend en duurzaam resultaat te creëren.

  5. Wij zullen continu verbeteren en innoveren
    Wij zullen er continue aan werken om het bestaande steeds beter te doen. Dat betekent leren van wat niet goed gaat op basis van knelpunten, vragen, suggesties van onze klanten. Maar ook leren van wat goed gaat, wat klanten verrast en waarover ze enthousiast zijn. Daarnaast innoveren we continue en benutten nieuwe kansen vanuit o.a. technologie en ICT. Wat vandaag nog onmogelijk lijkt, is morgen standaard.

  6. Wij nemen verantwoordelijkheid
    Wij zijn transparant naar de maatschappij en gedragen ons als een betrouwbare en sociaal verantwoordelijke partner in relatie tot het belang van de klant als ook de maatschappelijke eisen van milieu en veiligheid. Wij voldoen aan de wet- en regelgeving die in het zakelijk verkeer gelden. Wij houden vast aan strikte gedragsnormen en gedragen ons op een manier die onze stakeholders ten goede komt. De directie van IVM ziet toe op de invoering en bewustwording omtrent de kernwaarden en de zakelijke principes en is hierop aanspreekbaar.

Met deze 6 zakelijke principes vormt IVM de schakel:

  • De schakel tussen weten wat te doen en doen wat je weet, door onze trainingen;
  • De schakel tussen gevaar zien en veilig zijn, door onze adviezen; 
  • De schakel tussen kennis binnen handbereik en expertise ter plekke, door onze veiligheidsprofessionals;
  • De schakel tussen kennen en kunnen.